reklama

Postrach zvaný Facebook

Stále častejšie a častejšie počúvam o novodobej "hrozbe" menom Facebook. Je však táto sociálna sieť skutočne tak nebezpečná, že slušnému občanovi ani len nenapadne sa na ňu prihlásiť a ak mu už nedá, nevyplní si v profile ani jedinú položku?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Facebook (ďalej len FB) ako jedna z viacerých sociálnych sietí je miestom, kde sa stretáva veľa ľudí za účelom komunikácie, hľadania nových známostí, prípadne si zahrať nejakú tú onlajnovku. Je teda jasné, že takto "zaľudnené" miesto je lákadlom pre podvodníkov. Treba si však uvedomiť, že v dnešnej dobe vyspelej technológie sa človek nemusí prihlasovať na FB a poctivo si prečítať celý váš profil, aby o vás získal nejaké užitočné informácie. Zaplatili ste za kávičku kreditkou? Gratulujem za okamih vaše informácie prebehli niekoľkými rukami. Stačí jeden šikovný zamestnanec danej banky...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kolega bloger poukazoval na zbytočnosť vypisovania profilu. Určite, je len na vás, čo všetko vypíšete a ako pravdivo, ale zdalo sa mi, že jeho pohľad je trošku prehnaný. Napríklad vypísanie adresy. Riziko tu určite je - návšteva nevítaných hostí, otravný poisťováci a podobne, ale znova, vaše údaje už sú v toľkých databázach, že sa tomu aj tak nevyhnete. A vaši priatelia si po rozkliknutí profilu hneď môžu pozrieť, kam vás navštíviť ;)

Podobné je to s mobilným číslom. Mne osobne sa po udaní čísla na FB vôbec nezmenil počet nežiadaných hovorov, naproti tomu mi častejšie volajú známi, ktorí moje číslo nemali, prípadne mali nejaké staršie. E-mail to isté.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vypísanie práce sa mu zdalo ako citlivá informácia. Čože? Ak sa vyslovene nehanbím za svoju prácu (to by som však nebol normálny, keby som ju vypísal) nevidím dôvod uviesť svojho zamestnávateľa.

Vypísanie záujmov, koníčkov sa zdá niekomu zbytočné a v prípade, že ste na FB prišli priamo za svojim okruhom priateľov, možno aj je, no ak hľadáte nových ľudí, určite je to ľahšie cez spoločné záujmy.

Jedinou citlivou oblasťou ja osobne považujem fotky, avšak ak použijete hlavu, nastavenie viditeľnosti vyrieši problémy za vás. Moje fotografie napríklad vidia len moji priatelia, okrem toho, že im dôverujem, poznajú ma a pochybujem, že by som ich ešte niečim prekvapil :D A ak predsa len máte niekoho vo friendliste, kto dané fotky nemá vidieť, tiež sa to dá nastaviť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ak by som to mal pomaly zhrnúť. FB ako každá sociálna sieť nie je bez rizika, avšak inteligentný človek vie toto riziko obmedziť na minimum. Ak sa nepridáte do každej skupiny, nemáte za kamaráta človeka, ktorého ste raz letmo zazreli a s cudzími ľuďmi nezdieľate celý profil, šanca, že niekto zneužije vaše údaje je minimálna.

Roman Laco

Roman Laco

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? Kto vie... ja veru nie :D Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu